Managing Creativity and Innovation

Managing Creativity and Innovation
The primary management and leadership task of the nurse leader is to forge an environment in which creativity can flourish.A
Nursing care is the silent language of human exchange in which the nurse and patient share a certain creative and artful moment.

ity stems from the ability to “do what you love and love what you do.”9(p.55) When this state of gratification is achieved, the potential for innovation and creativity is at a maximum. Within complex organizational systems, managers and Innovation occurs in a continuous process of organizational learning, knowledge development, divergent problem solving, and investment. Innovation is a calculated process through which the knowledge, skill, and ability of all organizational members are focused on meeting their consumers’ needs in a new way.
Peters and Waterman helped to support the axiom “people are the most important asset of the organization” in their contemporary management classic, In Search of Excellence.27 In their examination of 62 Fortune 500 corporations, they focused on the relationship of creativity, innovation, and adaptive organizational change as a marker of excellent management practice and organizational performance. Following this same research tradition, the magnet hospital study explored the attributes of those hospitals known to be good places to practice nursing.28 These studies concluded that organizational excellence stems from the value placed on and investments made in employees to carry out the organization’s work. The lessons learned from these now classic studies provide a wealth of information to develop creative and enduring organizations.
Amabile states that organizational creativ-
leaders must create an environment in which all employees are able to love their work. Such an environment begins with five key management practices:
1.      The individual is allowed considerable degree of freedom or autonomy in the conduct of work.
2.      Individuals are appropriately matched to their work assignments on the basis of skill and interest to maximize a positive sense of challenge in the work.
3.      Projects are managed effectively by setting and communicating the overall work goals while maintaining procedural autonomy within the work group.
4.      Clear planning, communication, and feedback loops between the supervisor, work group, and individuals are maintained.
5.      Work groups consist of individuals with diverse skills who communicate effectively; challenge, support, and constructively critique each other; and are committed to the work at hand.9
A love for one’s work stems from an internal motivation to engage in challenging, rewarding, and mind-expanding work.8 A creative work environment begins with management. If they are able to cultivate these ideals within their own practice, a creative work environment for all organizational members can be created. The successful
organization is the one that can stretch the limits of individual and collective knowledge, skill, and ability to meet complex consumer needs.
Within the nursing profession, an ethic of creativity and innovation has been promoted by leaders in a variety of disciplinary domains for more than 30 years. In today’s practice environment the cultivation of this professional ethic is necessary for the development of new and more appropriate ways of meeting the nation’s health care service needs. Professional nurses do have the expertise, knowledge, and potential to bring an equitable and humanistic approach to health care service delivery. The development of this professional ethic begins with openness to the idea of creativity and change, the development of creativity-relevant skills, and the management of these professional values within complex social systems.




Mengelola Kreativitas dan Inovasi
Tugas utama manajemen dan kepemimpinan perawat adalah untuk membentuk sebuah lingkungan di mana kreativitas dapat tumbuh subur.
Asuhan keperawatan adalah bahasa diam pertukaran manusia di mana perawat dan berbagi pasien saat kreatif dan berseni tertentu.

Kreativitas berasal dari kemampuan untuk "melakukan apa yang anda cintai dan mencintai apa yang anda lakukan." Ketika keadaan ini tercapai, potensi inovasi dan kreativitas dapat maksimal. Dalam sistem organisasi. Kreativitas dan Inovasi terjadi pada proses yang berkesinambungan dari pembelajaran organisasi, pengembangan pengetahuan, pemecahan masalah yang berbeda, dan investasi. Inovasi adalah proses yang dihitung melalui pengetahuan, keterampilan, dan kemampuan semua anggota organisasi yang fokus pada pemenuhan kebutuhan konsumen mereka dengan cara baru.
Menurut Peters dan Waterman, "orang adalah aset paling penting dari organisasi. dan dalam pemeriksaan mereka dari 62 perusahaan Fortune 500, mereka fokus pada hubungan kreativitas, inovasi, dan adaptif. Perubahan organisasi sebagai manajemen dan kinerja yang sangat baik dalam sebuah organisasi. Mengikuti tradisi ini, rumah sakit magnet melakukan penelitian. Studi ini menyimpulkan bahwa keunggulan organisasi berasal dari nilai nya ditempatkan pada investasi yang dilakukan karyawan untuk melaksanakan pekerjaan organisasi. Pelajaran dari studi klasik sekarang memberikan banyak informasi untuk mengembangkan organisasi kreatif dan abadi.
pemimpin harus menciptakan suatu lingkungan di mana semua karyawan dapat mencintai pekerjaan mereka. Seperti lingkungan dimulai dengan lima kunci praktek manajemen :
1. Individu diperbolehkan melakukan apa saja atau otonomi dalam melakukan pekerjaan.
2. Individu disesuaikan dengan tugas pekerjaan mereka atas dasar keterampilan dan minat untuk memaksimalkan rasa positif dari tantangan dalam pekerjaan.
3. Proyek dikelola secara efektif dengan menetapkan dan mengkomunikasikan tujuan pekerjaan secara keseluruhan tetap menjaga otonomi prosedural dalam kelompok kerja.
4. perencanaan, komunikasi, umpan balik antara atasan kelompok kerja, dan individu dipertahankan.
5. kelompok Kerja terdiri dari individu dengan beragam keterampilan yang berkomunikasi secara efektif; tantangan, dukungan, dan konstruktif kritik satu sama lain; dan berkomitmen untuk bekerja.
Pekerjaan dapat di sukai seseorang  berasal dari motivasi internal untuk terlibat dalam pekerjaan, Lingkungan kerja yang kreatif dimulai dengan manajemen. Jika mereka mampu menumbuhkan cita-cita ini dalam praktek , lingkungan kerja yang kreatif untuk semua anggota organisasi dapat Sukses.
organisasi adalah salah satu yang dapat meregangkan batas-batas pengetahuan, keterampilan, dan kemampuan untuk memenuhi kebutuhan konsumen yang kompleks individu dan kolektif.
Dalam profesi keperawatan, etika kreativitas dan inovasi telah dipromosikan oleh para pemimpin di berbagai domain disiplin selama lebih dari 30 tahun. Dalam lingkungan latihan hari ini budidaya etika profesional ini diperlukan untuk pengembangan cara-cara baru dan lebih tepat untuk memenuhi kebutuhan layanan kesehatan bangsa. Perawat profesional memiliki keahlian, pengetahuan, dan potensi untuk membawa pendekatan yang adil dan humanistik untuk pelayanan kesehatan. Perkembangan etika profesional ini dimulai dengan keterbukaan terhadap ide kreativitas dan perubahan, pengembangan keterampilan kreativitas-relevan, dan pengelolaan nilai-nilai profesional dalam sistem sosial yang kompleks.


Comments

Popular posts from this blog

LAPORAN PENDAHULUAN HEMOROID ( LP HEMOROID )

SATUAN ACARA PENYULUHAN NUTRISI IBU HAMIL ( SAP NUTRISI IBU HAMIL )

Gizi Untuk Usia Sekolah Dan Remaja